Kayıtlar

2017 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

BERLİN HAMBURG...20-22 EKİM 2017

Resim
                Meşhur Zeus Sunağının parçalarını görmek için tatili aylar öncesinden planladık. Ancak, gitmemize bir kaç gün kalınca gördük ki 2021 e kadar Zeus Altar ını görebilme şansımız kalmamış. Berlin kendine has bir şehir. Berlin Duvarını görebilmek, duvarın tarihini anlatan müzeyi gezebilmek, Alman tarihi müzesini ziyaret edip "10 dakikaya kadar müze kapanıyor"  anonsuna karşılık "Biraz daha , yetmedi ki zaman" diyebilmek için ve hatta sokaklarında tur atmak için bile kaça bilinecek bir şehir. Aslen 170 den fazla müzeye sahip şehirde yapılacak çok şey var ancak herkesin zamanının ve zevklerinin sınırları içinde  bir kaç müze bulup  gezebileceğine inanıyorum. Gelelim bizim neler yaptığımıza.... Cuma öğlen saatlerinde oteli bulup bavulları bıraktıktan sonra ilk iş Berlin Duvarını görmek için yola koyulmak oldu. Berlin'de hem duvarı hem de müzeyi görebileceğiniz noktayı asla East Side Gallery ile karıştırmayın. Duvardan geriye çok fazla bir şey yok

VERONA SIRMİONE ... 23 EYLÜL 2017

Bir hafta sonu kaçamağı yapıp Verona ya gidelim dedik. Herkesin romantizmin merkezi olarak nitelediği şehri gezmek için kendimize bir tam gün ayırmıştık ancak bizim için daha kısa bir tur oldu. İyi ki de öyle olmuş  çünkü pazar gününü ayırdığımız Sirmione yi görebilme şansımız doğdu. Aksi takdirde tatillerimizin klasiği haline gelen yağmur,  hava durumunun güneşli   bilgilendirmesi  dışında yine peşimizden gelince Sirmione den kahvaltı sonrası ayrıldık. Şehre gelip merkeze en yakın otoparka arabayı park edince  basamaklardan şehre çıktık. Bir binanın dışarıdan bakınca asla otopark kapısı kıvamında olmayan kapısından şehre giriş yaptık. Kendimizi kale surları  gibi şehir kapısından  girerek Bra Meydanına giriş yaptık. Bu meydan şehrin en büyük ve önemli  meydanlarından biri. Roma daki  meşhur Colessium a benzer ancak daha minyatür bir modelini göreceksiniz. Bunun Roma dakinden  farkı içinde tarihi noktalar bulmanız zor ki zaten şehrin anfi tiyatrosu olarak kullanılıyor. Arena di Veron

CASABLANCA-RABAT-MARAKEŞ TURU... ŞUBAT 2015...

Resim
Şubat tatilinde bir yere gidelim dedik. Tayfun çok merak ettiği için aslen Budapeşte Viyana Prag Turu ayarlama planı ile oturmuştuk bilgisayar başına. Sonra ne oldu anlamadım 20 dakika içinde kendimi Fas Turuna rezervasyon yaparken buldum. Efendim ilk planladığımız yerler soğuk olurmuş, üşürmüşüz... Hava gerçekten Fas ta çok güzeldi her ne kadar yola çıkışımız o kadar güzel olmasa da. Öncelikle Fas uçuş günü sanırım 6 uçuş falan iptal olmadı, sabaha kadar hep iptal olan uçuşların bilgisini aldık, fırtına öyle böyle değil. Neyse havaalanına geldik, uçağa otobüsle gittik ancak merdivenler bile çıkılmıyor , rüzgar felaket. İlk 1.5 saat çok hoş bir uçuş olmadı ama sonrası çok daha iyiydi. Uçağımız Casablanca ya indi. Öncelikle bu turlarda eğer belli bir sayı toplanmaz ise bir kaç firma turları birleştirip rehbere teslim ediyor. O nedenle aynı tura farklı fiyatlar ödemiş insanlar bir arada oluyorsunuz. Rehberimiz bir şekilde Fas a gelmiş, sonra orada evlenmiş , Casablanca da yaşamaya ka

YUNAN ADALARI TURU... HAZİRAN 2013

İzmir den Hareket.... Gemi ile adalar turu yapma fikri benden değil de çekirdek ailemin diğer üyelerinden geldi. Efendim 2008 de karadenizli bir kaptan sayesinde fırtınada denizde kalan,  o gemide saatlerce sallanan biri olarak benim çok tercih edebileceğim bir tatil değildi. Ama çoooook güzeldi. Yalnız küçük bir hatırlatma. En uygun odalar camsız olanlar. Ben malumunuz minik olsun camı olsun dedim 240 euro fark ödedik minicik cama 3 kişilik odada.Ancak camın önüne koydukları acil durum filikaları yüzünden hiç birşey görmedim, aslında yol boyu camı açma ihtiyacı bile duymadım. Olan parama oldu o yüzden bilginiz olsun... Öncelikle araba ile İzmir e bir yolculuk yaptık ve oradan gemiye ve odalarımıza yerleştik, pardon kamaralarımıza. Eşyalarımız odalara gitti ve gemi kalkmadan acil bir durumda neler yapmamız gerektiğini anlatan bir eğitim aldık , mini bir tatbikat yaptık. Türküz biz tabii bu arada bile selfi çektik.  İlk durağımız Rodos oldu. Gemide öncelikle ofis gibi b

LAGO D'ORTA...ISOLA SAN GIULIO

Resim
Bazı yerleri gezmek için kilometrelerce yol gelirsiniz. Floransa veya Paris ya da başka bir Avrupa şehri. Ama bazı yerler o gününüzü renklendirmek için vardır, değişik ortamlarda yemeğe gitmek için  ya da kahvenizi başka bir kasabada içmek için. Kalkın hadi bu kasabaya gelin diyemem ama yolunuzu buralardan geçirecek bir tur ayarlarsanız girip bir kahve için derim. Yolunuz düşerse kahve için ama , yemeğe derseniz biraz uzun sürüyor bilginiz olsun, adamlar yavaş  çoooook yavaş. Bu kasabanın en büyük meydanı Piazzo Motto. Bu meydandan teknelere binerek karşınızda gördüğünüz adacığa yolculuk yapacaksınız. Biz biraz soğuk bir dönemde  gittiğimizden kasabadaki kale içine falan giremedik. Çok yakında gelen arkadaşımla gideceğim tekrar, adadan resimler  koyacağım inşallah. Gölün ortasından kıyıdan yaklaşık 400 metre açıkta bulunan adanın çevresi 650 metre. Adada bir Sinagog var ve buna ek olarak yaşayan  birkaç  aile. Ancak adanın kalanının 2. evleri burası genelde burada yaşamıyorlar.  19

CENOVA...EKİM 2015

İlk olarak Ekim 2015 de bu şehre gittiğimde çok da beklediğim gibi bulmadım. Avrupa nın en güzel şehirlerinden biri olarak nitelendirilen bu liman şehri aslen liman şehri olmasından sanırım biraz kalabalık ve eski ritmini kaybetmiş bir  yer. Ben bayılmadım ama sonra  baktım ki bu yorumu yapmalarının  nedeni yakınlardaki küçük kasabalar. Cinque Terre gibi muhteşem sahil köyleri evet gezilecek yerler ancak şehir çok cezbedici değil. Şehir ismini aslında tarihte epey duyduğumuz Cenevizliler den alıyor. Bir de çizme şeklindeki italyanın diz kısmında olduğundan italyanca da diz anlamına gelen bir sözcük olduğu da anlatılıyor ancak ben  böyle bir sözcük bulamadım açıkçası.  Liguriya bölgesinin en büyük şehri olduğundan bölgenin başkenti sayılıyor. 2004 yılında Avrupa Kültür başkenti seçilmiş şehir,  zaten her hafta sonu muhakkak bir etkinliğe ev sahipliği yapıyor. Ancak belirteyim İtalyanların en büyük özelliği habire bir faaliyet yapmaları. Şehir mezarlığında MÖ. 5. yy a ait mezarlar

MADRİD...TEMMUZ 2013

Resim
Çok sevdiğimiz bir arkadaşımız evleniyor. Gelinimizi almaya İspanya ya gidiyoruz ve düğün sonrası gezmek için 1,5 günümüz kalıyor bize. O   nedenle epey bir ekspres tur oldu Madrid. Umarım sizin daha çok vaktiniz olur. Biz hemen bir Hop on Hop off yapıp mümkün olduğunca yer görmeyi planlıyoruz. Madrid de gezebileceğiniz en büyük yapı Madrid  Kraliyet Sarayı dır. İspanya Kraliyet ailesinin  Madrid adresi. Tüm işlemler bu saraydan yürürken Kraliyet ailesi aslen daha mütevazi bir sarayda yaşıyor. Madrid Kraliyet Sarayı 135 bin metrekare alana sahip ,3418 odalı bir saray ancak içeride gezebileceğiniz oda sayısı sadece 50. Saray 18. yyda Kral  V. Felipe nin isteği üzerine eskiden burada olan ve 1734  yılında bir Noel arifesinde çıkan bir yangın  sonucu yıkılan Alcazar ın yerine yaptırılmıştır. Saraya epey uzun merdivenlerden çıkarak giriyorsunuz. İhtişamı aklınız almayacak. Saraydan çıktığınızda tam karşınızda başka bir devasa yapı bekliyor sizi, Almudena Katedrali. Bu katedralin