Kayıtlar

2018 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

İSVİÇRE...JUNGFRAU TOP OF EUROPE 3571M...24-25 MART 2018

Resim
Hafta sonu  yola koyulurken Avrupa nın en yüksek noktasına ( bizim gibi normal insanların çıkabildiği en yüksek nokta) çıkma heyecanı içindeydik. Elbet bu tarihlerde  o noktadaki ısının -15 olduğunu bilerek. Daha önce Glacier turu sırasında keşfettiğimiz Lauterbrunen e doğru yola koyulduk. Buradan önce bir tren ile ki belirtmem gerek manzaraların keyfini çıkarmamız için mi yoksa başka nedeni mi var anlamadığımız bir yavaşlıkla Kleine Scheidegg  noktasına vardık. Buraya varınca klasik bir kayak merkezi göreceksiniz. Burada bir şeyler atıştırabilirsiniz. Çünkü biletinizi aldığınızda gün içerisinde istediğiniz saatteki treni kullanabilme özgürlüğünüz var. Yaklaşık 45 dakika sürüyor  ilk tren turu. Tren istasyonunda gitmek istediğiniz trenin peronu ve saati yazan ekranlar her yerde. Buraya yeşil sarı bir trenle geliyorsunuz ancak buradan sonra kırmızı Jungfrau treni ile tepeye çıkıyorsunuz. Upuzun bir tünelden geçerken 5 dakika bir noktada duraklıyor tren.  Eismeer   de   inip o noktada a

MÜNİH ...16-17-18 ŞUBAT 2018

2. Dünya Savaşı konusunda uzman kabul ettiğim oğlum için bir tur yapıyoruz bu hafta sonu,  Münih.  Nazi partisinin kurulduğu, Hitler in Hitler olduğu şehir. Ve her zaman dile getiriyorum İsviçre ve Almanya müzecilik alanında bir efsane benim için. Ben müze gezmeyi sevmem ancak tarih müzeleri ve sunumları o kadar eşsiz ki bir müzede dil sorununuz da yoksa en az 3 saat geçirebilirsiniz. Bir cuma günü Münih e araçla geldik biz ,epey uzun süren bir yolculuk sonrası. Ama Münih Türkiye den bolca uçak bulabileceğiniz bir şehir sanırım kimse için bu artık bir sorun değildir. Müzeller , trenler gibi ayrıntıların linklerini sona ekleyeceğim. Şehir için belirtmem gereken bir iki nokta var. Bazı yerlere araçla giremiyorsunuz, bariyerle kapalı değil bu nedenle fark etmeden girebilirsiniz buna otel bakarken dikkat edin. Şehir merkezinde bir otel seçerseniz  zaten ancak kapalı otoparkları kullanabilirsiniz ki günlük 25 euro. Ayrıca otopark makinaları en fazla 20 euroluk banknot kabul ediyor ve ka

BERNİNA EKSPRESİ ..... 27 OCAK 2018

Resim
Daha önce İsveç Alpleri turumuz sırasında çok katılmak istemiştik. Aslen Glacier Ekspresi olanına. Ancak daha sonraki araştırmalarımda ki linki aşağıda vereceğim anladım ki gittiğimiz yerden dönem konusu bizim için sorun.Şayet Türkiye den gelip İsviçre turu yapıyorsanız bu tren tam size göre. Geze geze turunuzu tamamlarsınız. Ancak biz sadece 1 günümüzü böyle bir geziye ayırabildiğimiz için gidiş ve dönüşü içeren bir tura katılma ihtiyacı hissettik. Belirtmeliyim Glacier Ekspress her ayın ilk pazarı aile grupları için indirim yapıyor, olur da onu kullanmak isterseniz aklınızda olsun. Biz bu tur için Milanodan hareket eden rehberli bir tur hizmeti olan Viator u kullandık. Sabah 7 de Milano dan hareket eden otobüsümüze yetiştik.Yaklaşık 2 saatlik bir otobüs yolculuğu ile muhteşem manzaralar eşliğinde, arada bir süre kahvaltı molası vererek,  Tirano ya vardık. Burada hem italyanlar hem de İsviçreliler için büyük öneme sahip bir kiliseyi gezdik. Dışarıdan baktığınızda alelade bir k